reede, 4. november 2016

Perega Maltal

Järgmine reis, mille perele kokku panin, oli Malta. Käisime Maltal oktoobri keskpaigas. Sellel ajal oli seal keskmiselt 27 kraadi sooja.
Räägin esmalt reisi planeerimisest. Hakkasin Malta kohta uurima juba aasta enne planeeritavat reisi. Infot sain internetist, etv arhiivist ühest reisisaatest ja tuttavatelt, kes olid Maltal käinud. Piletite ostuga läksin natukene alt. Selles mõttes, et kui oleksin natukene oodanud, siis oleksin saanud otselennu algusega Helsingist. Meie lendasime siis läbi Müncheni. Tallinnast sõitsime Adria airwaysiga Münchenisse, seal oli vahepeatus ca 4 tundi ja sealt edasi Air Maltaga. Müncheni lennujaamas oli väga vahva mänguala lastele, Lufthansa minilennuk, kus lapsed said sees mängida. Meie lapsed väsitasid seal end korralikult. Seega Maltale lennates tegid nad lõunaune.
Majutuse otsisime taaskord Bookingist. Minu puhul on raske see, et ma ei suuda kunagi otsustada. Vaatasin üldist infot, lugesin Malta randade kohta ning lõpuks valisime peatuspaigaks Mellieha. Õnneks jäin valikuga väga rahule. Peatusime Shamrock Flat apartmendis. Omanik on väga lahke ja abivalmis. Korter asus vaiksel tänaval ja ümberringi elasid kohalikud. Ka nemad olid väga jutukad, lahked ja abivalmid. Restoranidesse oli 2 minutit kõndida. Üks restoran oli ka ümber nurga, aga sinna me ei jõudnudki. Nii nagu väikeste lastega reisides ikka, siis oli lihtsam ise toitu teha. Vähemalt saime nautida söömist, mitte ei pidanud lapsi lõbustama see aeg, kui toitu ootasime jne. Tagasi lendasime samuti läbi Müncheni, aga siis oli 8 h ooteaeg. Oli plaan Münchenis ringi vaadata, kuid kahjuks sadas sellel päeval vihma. Olime lennujaama ümbruses, kus õnneks oli piisavalt tegevust: mängutuba, söögikohad, kaubanduskeskused. Mängutoa tunnihind oli 2 eurot, kui laps tahtis käia nö tagaruumis ronimas jmt. Meie omad said seal vaid ühe tunni olla, sest sinna tuli üks sünnipäev sisse ja edasi saime olla Lufthansa mängutoa ruumis, mis oli tasuta. Meie lapsed leidsid seal tegevust väikeste loomakestega ning klotsidega. Vanemad said tasuta kohvi ja teed nautida. Miinuseks oli see, et täiskasvanutele ei olnud seal wc-d.
Ka sellel reisil rentisime auto, seekord goldcarist otse. Võtsime nö superkasko. Koha peal selgus, et nad bronnivad veel 200 euri trahvide katteks, mille hiljem siis tagastavad. Muidu nendega jamasid ei olnud ja kõik laabus kenasti. Sõitmine Maltal on muidugi omaette elamus :) Olin enamuse reisi ajast autoga sõites ülipinges. Mitte, et ma abikaasat ei usaldaks, aga see kõik tundus nii jube. Kitsad teed ja tee äärde olid ehitatud kiviaiad. Kohalikud olid üsna julge, suunatulesid seal ei kasutatud jne :) Teine hirm oli lastega tänaval liikudes. Kõnniteed olid nii kitsad ja liiklus tihe.
Igatahes olen ühe reisi korraldamise kogemuse võrra taas rikkam. Lennupiletite valikuga ebaõnnestusin, aga majutus ja autorent läksid korda. Lõpp hea kõik hea.